Blog
Hasznos, pénzzé tehető információk. Szerzőnk: Veres István

Nem vagyunk statisztikai elemzők, de néha elegendő egyszerűen megvizsgálnunk bizonyos számokat. Legyen szó döntéshozatalról vagy akár arról, hogy mennyit is hozhat egy adott turisztikai piac vállalkozásunknak. Mi most erre teszünk kísérletet a cseh beutazás számait áttekintve a 2010-2016 időszakban. A számadatok a bárki számára hozzáférhető ...

Éveken át sulykoljuk potenciális megrendelőink fejébe, hogy "Magyarország a gyógyvizek országa, Hajdúszoboszló a reumások Mekkája" és még sok más hasonló dolgot... Ám ők visszakérdeznek, hogy akkor hol is van egy jó kis térkép a fürdőkről... Hát, mi bizony azzal szembesültünk, hogy nincs. Nincs papíralapú, nincs on-line sem... Legalábbis mi nem...

Bejegyzésünkben összefoglaljuk, hogy évtizedeken keresztül miként alakult hazánk turisztikai marketingje Csehországban.
A kezdetek a 60-as évek végére tehetőek, amikor az IBUSZ megnyitotta az akkor még Csehszlovákia fővárosában képviseletét. Az első időkben csupán "idegenforgalmi propagandát" (ma turisztikai marketingnek nevezik) ellátó képviselet a...

Lehet kitalálni mindenféle okosabbnál okosabb dolgokat arra vonatkozóan, mik is lehetnek a fő "vonzerőink" a csehek számára, de a tapasztalon alapuló tények makacs dolgok. Lehet "gulyásozni", lehet "csikósozni", de ettől még tény marad az, hogy bizony a csehek imádnak enni - és imádják magyar konyhát, de elsősorban gyógy- és termálvizeinket.
...

A válasz kissé leegyszerűsítve: azért, mert megtehetik.
A fenti grafikon mutatja (negyedéves adatok), hogy a bérek gyakorlatilag 2014-től meredeken emelkednek. A bruttó bér 2017. III. negyedévében is növekedett, konkrétan jelenleg 29 050 CZK (ez nagyjából 325 000 Ft-ot jelent).
Jelmagyarázat: a kék oszlopok az átlagos bruttó nominál bért, a kék vonal...